Cum mi-am mentinut echilibrul si silueta pe perioada celor 9 luni de sarcina

Dieta în sarcina

Timp estimat de citire: 4 minute, 54 secunde Institutiile specializate nu recomanda, pentru sarcina necomplicata, un surplus de calorii in primele doua trimestre, in schimb, incepand cu trimestrul 2 de sarcina, se considera corecta o suplimentare cu de calorii a meniului obisnuit.

Acest surplus energetic este destinat atat cresterii fatului, cat si altor sisteme biologice. Dintr-o crestere in greutate de 13 kilograme in sarcina, doar 7 kilograme reprezinta copilul, placenta cu dieta în sarcina sangvina si lichidul amniotic, restul de 8 kilograme sunt depozite adipoase 3 kilogramefluide, structuri la nivelul sanilor si uterului 5 kilograme.

Alte articole care te-ar putea interesa

Care este cresterea recomandata in greutate in timpul sarcinii? Pentru femeile cu greutate normala se recomanda o crestere in greutate intre 12 si 17 kilograme. In cazul supraponderalitatii si obezitatii, sunt normale cresterile in greutate intre 7 si 12 kilograme, iar la greutati mari se poate accepta chiar o cresere sub 7 kilograme.

Totusi, cresterile mici in greutate se asociaza mai frecvent cu pierderea sarcinii oprirea in evolutie sau cu greutate mica a copilului la nastere, nastere prematura si riscuri in preajma nasterii. Invers, pentru femeile cu greutate mai mica sunt recomandate cresteri de kilograme in sarcina.

Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

Cum se defineste alimentatia sanatoasa in sarcina? Shelby dowie pierdere în greutate, includerea tuturor categoriilor de substante nutritive, asigurarea nevoilor nutritionale ale organismului sunt cateva din criteriile de baza ale alimentatiei sanatoase, in orice cirumstanta. Particularitatile sarcinii isi pot pune amprenta asupra tranzitului intestinal: constipatie, reflux gastro-esofagian; asupra apetitului: greata sau, dimpotriva: pofte particulare.

  • Alimentatia pe durata sarcinii
  • Acum, ca sunt insarcinata, ar trebui sa mananc altfel?

De asemenea, anumite substante nutritive trebuie privite cu atentie in sarcina, in special fierul, necesar pentru surplusul de hemoglobina pentru sangele matern si fetal.

Alte substante au un rol preventiv: acidul folic previne aparitia unor defecte ale sistemului nervos al copilului.

Dieta pentru sarcina

Alte aspecte, in special cele de siguranta a alimentului, sunt de privit cu si mai mare atentie in timpul sarcinii, pentru evitarea infectiilor si complicatiilor asociate cu alimente precum fructele si legumele insuficient spalate, lactatele nepasteurizate, carnea nepreparata termic. Alimentele indicate in sarcina Grupele de alimente indicate in sarcina coincid cu grupele din cadrul alimentatiei sanatoase in afara sarcinii. Sunt necesare sursele de glucide, reprezentate de paine, cereale, paste fainoase, orez, mamaliga, fructe si legume.

Prin controlul cantitatii si tipurilor de glucide se poate obtine si influentarea cresterii in greutate: sursele de glucide integrale asigura o mai buna satietate, in timp ce, invers, dulciurile rafinate, in particular zaharul, pot conduce la o crestere mai facila in greutate. In unele cazuri, spre exemplu in cazul gustarilor in timpul diabetului de sarcina, chiar parametri mai specifici pot fi utilizati in selectarea alimentelor.

Instrumente de sănătate

Un asftel de parametru este indicele glicemic, care arata puterea alimentelor de a creste glicemia, adica nivelul zaharului din sange. Alimentele cu indice glicemic crescut pot conduce la o crestere mai mare in greutate, mai ales daca exista si rezistenta la insulina, un fenomen obisnuit in ultimul trimestru de sarcina. Sursele de proteine nu trebuie neglijate in timpul sarcinii, proteinele animale fiind necesare zilnic: carne, branza, lactate, oua.

sfaturi ușoare de slăbire la domiciliu

Dintre aceste surse, cel mai adesea sunt necesare portii de lactate, pentru a acoperi si nevoile de calciu. Sursele de grasimi din dieta este indicat, in cazul problemelor de greutate, sa fie predominant vegetale, dar tinand cont de faptul ca toate tipurile de grasimi contribuie usor la cresterea in greutate, ele aducand cea mai mare cantitate de energie la un gram, mai mult decat dublul energiei aduse de proteine si glucide carbohidrati.

All rights reserved doc. Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide Atunci cand ramai insarcinata, te gandesti mai ales cum sa faci sa te mentii cat mai sanatoasa pentru tine si pentru cel mic. Se recomanda miscare, dar si odihna pe masura, un program bine stabilit, lipsa stresului.

Surse bune de vitamine si minerale in sarcina sunt legumele si fructele, care asigura diferite substante nutritive precum fierul, calciul, acidul folic sau vitamina C. Cum se alcatuieste o dieta in sarcina? Pornind de la modelul alimentatiei sanatoase, specialistii nutritionisti pot concepe diferite planuri nutritionale adaptate.

poate mai mult somn ajuta la pierderea in greutate

Prin controlul cantitatii de grasimi si de carbohidrati se pot alcatui diete cu diferite nivele calorice, in medie in jurul a kilocalorii pe zi. Acestea, corelate cu o activitate fizica corespunzatoare mersul pe jos, gimnastica gravidei pot conduce la o crestere controlata in greutate.

purasana slimming mix

Ce diete sunt periculoase in sarcina? Dietele in care se exclud grupe intregi de alimente pot conduce la dereglari metabolice severe. Regimurile disociate si infometarile sunt cele mai periculoase diete in dieta în sarcina.

Adrian Copcea, medic specialist diabetolog-nutritionist Centrul medical integrat Asteco, Cluj Napoca